2014. május 18., vasárnap

Fonott csokis Zero-6 kalácskáim

Hozzávalók: 300 g liszt ( Dia Wellness Zero-6 lisztkoncentrátum és Nagyi Titka rétesliszt keverve fele-fele arányban) , 1 t.k. só,15 g Dia Wellness 1:4 cukorhelyettesítő ,1 kisebb tojás, 2-2,5 dl langyos tej, 40g olvasztott vaj, 20g élesztő. 



Az élesztőt felfuttattam a cukorhelyettesítős langyos tejben a kimért és a sóval jól összekevert liszteken, majd hozzáadtam a vajat és a tojást. Könnyű, lágy tésztát dagasztottam, amit kelesztőtálban egy másik meleg vízzel töltött tálba téve 40 percig hagytam pihenni.



Míg a tészta kelt elkészítettem a csokis tölteléket: 60 g maltitos étcsokoládé, 2 e.k. kakaópor, 15 g Dia Wellness 1:4 cukorhelyettesítő, 1-2 e.k. diétás lekvár. Késes aprítóba mértem a lekvár kivételével a hozzávalókat és finomra őröltem. Végül annyi lekvárt adtam hozzá, amivel kenhető masszát kaptam.
 



A közben megkelt tésztát lisztezett felületre borítottam és két egyforma darabba vágtam. Az egyik tésztát vékony, téglalap alakú lappá nyújtottam és megkentem a csokis töltelékkel és beborítottam egy másik vékonyra nyújtott tésztalappal.Egy pizzavágóval 10-12 /attól függően mekkora kalácsokat szeretnénk/ csíkra vágtam. Az így kapott csíkokat megtekerve feltekertem és sütőpapíros tepsire fektettem.


 A kalácsokat egy felvert tojással lekentem,majd a közben 200 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt szép pirosra sütöttem.


/Az alaprecept Limara Péksége blogról származik./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése