2014. január 29., szerda

Szénhidrátcsökkentett meggyes túrótorta

Sütöttem három 4 tojásos piskótát. A tojások fehérjét kemény habbá vertem 1 csipet tengeri sóval,a sárgájákat pedig fehéredésig kevertem 1 evőkanál DW Negyedannyi Ugyanannyi 1:4 cukorhelyettesítővel. A kettőt óvatosan összekevertem. Mikor már majdnem teljesen összekeveredett, elkezdtem hozzászitálni a jól összekevert liszteket /1 dkg DW Zero-6 lisztkoncentrátum és 1 dkg Nagyi titka rétesliszt/ és 1 csomag sütőport. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem, és 175 fokra előmelegített /alsó-felső sütés/ sütőben 25 percig sütöttem.
   
  Meggyes réteg: 1/2 kg fagyasztott meggyet botmixereltem és 1 evőkanál Negyedannyi Ugyanannyi 1:4 cukorhelyettesítővel és 2-3 kiskanál zselatínnal krémmé főztem. 


Túrókrém: 1/2 kg krémes túró,500 ml habtejszín,1 kiskanál Negyedannyi Ugyanannyi 1:4 cukorhelyettesítő,citromhéj,vanília aroma. 
A habtejszínből 1dl-ben feloldottam 2-3 kiskanál zselatínt,a többit pedig a cukorhelyettesítővel kemény habbá vertem,majd belekevertem a krémes túrót,vanília aromát és citromhéjat. Majd a végén megmelegítettem a zselatínos tejszínt /nem forraljuk fel!!!/ és állandó keverés mellett a túrós krémhez kevertem.


Az első piskótára kentem a meggyes krém felét,majd a túrókrém 1/3-át,majd a következő piskóta jött,rá a meggyes krém másik fele és a túrókrém második 1/3-a,s ezt követően az utolsó piskótalap.


 A megmaradt 1/3 túrókrémmel bevontam és feldíszítettem a torta külsejét,majd gyümölcsszeletekkel díszítettem a torta tetejét.


Végül a torta tetejére öntöttem a 1,5-2 dcl meggylében felmelegített 2-2,5 kiskanál zselatínt visszahűtve,és fogyasztásig hűtőben tartottam a tortát.

/Saját recept!/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése