2013. augusztus 17., szombat

Szénhidrátcsökkentett Sarokház torta


 A piskótához: 8 tojás, 1csomag kakaós Dr.Oetker pudingpor, 1,5 dkg Dia-Wellness Zero-6 lisztkoncentrátum, 2 evőkanál Dia-Wellness Negyedannyi-Ugyanannyi Cukorhelyettesítő , 1 csomag sütőpor.



A lisztet apudingporral és a sütőporral jól összekevertem. A tojások fehérjéjét csipet tengeri sóval nem túl kemény habbá vertem. A sárgáját a cukorhelyettesítővel addig kevertem, míg ki nem fehéredett, és be nem sűrűsödött. Mikor már szép habos volt, akkor beleöntöttem a fehérjék habját, és óvatosan összekevertem. Mikor már majdnem teljesen összekeveredett, elkezdtem hozzáadni a lisztes keveréket,kb. 3-4 részletben beleszitáltam. Miután csomómentesre kevertem,sütőpapírral bélelt kapcsos tortaformába öntöttem, és 175 fokra előmelegített /alsó-felső sütés/ sütőben 25 percig sütöttem. Miután kihűlt 3 egyforma lapra vágtam a piskótát.



A krémhez 2,5dl tejszínt 2,5 dkg Dia-Wellness Negyedannyi-Ugyanannyi Cukorhelyettesítővel felfőztem,majd hozzáadtam 7,5 dkg kakaóport és besűrűsítettem. Majd már a tűzről levéve hozzákevertem 10dkg teavajat és többször megkeverve kihűtöttem. További 5 dkg vajat,15 dkg mascarponét és vanília aromát habosra kevertem,majd a kihűlt kakaós krémmel jól összekevertem. 
A piskótákat megtöltöttem,és kívülről is bevontam a tortát a krémmel. Bevonhatjuk a tortát csokimázzal is,de én szeletelt nektarinnal,tejszínhabos krémel /3dl tejszínt kemény habbá vertem 1 kiskanál Dia-Wellness Negyedannyi-Ugyanannyi Cukorhelyettesítővel,majd hozzákevertem 10dkg mascarpone-t/ és sokiforgáccsal díszítettem. Szeletenként a megmaradt tejszínes krémmel beborítva tálaljuk.
 

A Sarokház sütiről pár napja hallotta, először Babicz Zsuzsannától! Ezúton is nagy-nagy köszönet Neki érte! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése