2013. május 26., vasárnap

Ropogós héjú,puha belű Zero-6 kiflik

 
20dkg Dia-Wellness Zero-6 lisztkoncentrátum, 15 dkg finomliszt, 5 dkg búzasikér, csipet aszkorbinsav, 2,5 dkg vaj, 3 dkg élesztő, 3 dl tej, 2 evőkanál tejszín/33%-os/, csipet Dia-Wellness Negyedannyi-Ugyanannyi Cukorhelyettesítő, 1 kiskanál só.




 Az élesztőt felfuttattam 1,5 dl tejben a cukorhelyettesítővel,a liszteket jól összekevertem a búzasikérrel és a sóval a kelesztőtálban.Minden hozzávalót a tálba rakva jól bedagasztottam a tésztát apránként adva hozzá a langyos tejet /előbb lucskos ragacsos tészta,rugalmas,a tál falától nagyon szépen elváló tésztává érik közben az ember keze alatt/,majd meleg helyen 45percet-1 órát kelesztettem.





Picit lisztezett gyúródeszkán ketté osztottam,és mind a két bucit kör alakúra nyújtottam. Mind a két kört 4-6 cikkre vágtam,majd szélesebb felétől feltekertem,a keskenyebb felét közben ki-ki nyújtva vagy kézzel húzva,és sütőpapírral bélelt tepsin még fél órát pihentettem langyos helyen. Aztán 200 fokon /alul-felül programon/ 15 perc alatt gyönyörűen megsültek.



/A recept alapja Sáriczné Osztrogonácz Nórától származik!/

11 megjegyzés:

  1. Kedves Teri, fantasztikusak a receptjeid, már jó párat ki is próbáltam, eddig minden bejött. Egyik kedvencem a turbó kifli, mindenféle változatban. Szeretném megkérdezni, hogy a DW lisztet hol lehet beszerezni? Lívi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,Lívia! Köszönöm szépen! Nálunk Királyhelmecen /Szlovákia/ szerencsére már kaphatóak,de interneten is hozzá tudsz jutni a következő oldalon: https://www.chminusz.hu/index.php További szép napot! Üdv.: Teri

      Törlés
    2. Szia Teri, köszönöm válaszodat. Én szintén szlovákiai vagyok, Dunaszerdahelyi. Szerinted bio boltban lehet kapni a DW lisztet, vagy csak nálatok van valamilyen spéci biobolt. A legújabb tortád is istenien néz ki, biztosan kipróbálom! Lívi

      Törlés
  2. Szia,Lívia! Nálunk egy zöldség és gyümölcs üzlet az,ami így odafigyel ,,Rám,, is! ;) Bioboltban elvileg kaphatóak kellene legyenek a DW termékek,de ha rákérdezel,lehet külön megrendelik Neked,ha éppen nincs is nekik! Próba szerencse! Remélem,sikerrel jársz! :)

    VálaszTörlés
  3. Már bent van a sütőben, csak azt nem találtam meg kell e kenni valamivel, vagy kell e vizestálat tenni a sütő aljába.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kell lekenni,és vizes tál sem kell a sütőbe! ;)

      Törlés
  4. Rožteky som tiež skúšala, sú výborné a čerstve sú fajnučké chrumkavé ... mňam

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Az aszkorbinsavat mivel tudom helyettesíteni? Sajna nem kaptam a boltban. Nagyon szeretem a receptjeidet,főleg a zero-6 kenyeret :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem történik semmi,ha kimarad,...de gyógyszertárban keresd,mint C vitamin! ;)

      Törlés