2012. október 7., vasárnap

Tökös cipó

Hozzávalók:20 dkg liszt/fele MM-fele fimomliszt/,1 tk. só,1 ek. tökmagolaj (vagy 1 dkg vaj-én ezt használtam bele),25-30 dkg öregtészta /15 dkg liszte fele MM-fele finomliszt,kb. 1,5 dl víz,1 csipet Nyírédes cukor, 0,5 dkg friss élesztő-mindezt összedagasztom,majd a konyhapulton hagyom 10-12 órán keresztül, vagy a hűtőben 14-16 órán keresztül. Ezalatt túlkel, öszeesik. Másnap összegyúrom, átteszem egy fedeles műanyag dobozba és mehet a hűtőbe, innen használok belőle. /,csipet aszkorbinsav,90 g sülttök,csipet Nyírédes cukor,1 dkg élesztő,kb. 1,5 dl víz.



Elkészítése:A langyos vízbe teszem a csipet Nyírédest és 1 kanál lisztet,majd belemorzsolom az élesztőt.Miután felfutott a többi hozzávalóval bedagasztottam a tésztát,és kelesztőtálban duplájára kelesztettem. Ezután enyhén lisztezett felületre borítottam és átgyúrtam. Cipót formáztam belőle, jó szorosan, sütőpapíros tepsire ültettem, majd egy éles pengével hullámmintákat rajzoltam rá.Ezután hagytam egy órán át kelni ruhával letakarva. Sütés előtt alaposan lepermeteztem vízzel, majd 220 fokra előmelegített sütőben sütöttem 10 percig, majd 200 fokon további 30 percig. A sütőben többször /2-3x/ permeteztem vizet közben.
Rácson hűtöttem ki.





/A recept eredeti forrására már nem emlékszem,de a receptjeim mind az általam átkreált diétás verziók,amik a szénhidrátcsökkentett életmód rendszerét követik./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése