2012. április 1., vasárnap

Fonott kalács





Hozzávalók:
33,5 dkg liszt ( fele-fele 
arányban MasterMix és félgrízes/rétesliszt)
1 nagyobb tojás+1 tojás a lekenéshez
2,5dkg Nyírédes cukor
pici vanília aroma
8 dkg vaj 
2 dl tej 
2,5 dkg élesztő
kevés citromhéj 

csipet só  









A langyos tejbe beleraktam a cukrot,majd belemorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni.Majd a többi hozzávalóval bedagasztottam és 1 órát kelni hagytam a dagasztótálat egy meleg vízzel 1/3-ig töltött tálba téve.
Miután megkelt négy részre osztva átgyúrtam,majd hosszú hengerekké sodortam mind a négy tésztát.Hagytam még kelni 10percet majd összefontam.Tetejét lekentem felvert tojással és 200 fokon 30 percig sütöttem.






/A recept eredeti forrására már nem emlékszem,de a receptjeim mind az általam átkreált diétás verziók,amik a szénhidrátcsökkentett életmód rendszerét követik./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése